Passend onderwijs – passende teksten

Worstel je met een tekst voor een schoolgids, brochure, flyer of website? Ik help je graag! Daarbij maak ik gebruik van mijn ervaring in het onderwijs. Dat doe ik overigens ook als educatief auteur.
Zo schrijf ik onder andere voor de methode Veilig leren lezen en maak ik lessen voor Kleur op school. Als programmacoördinator van de Beter Lezen Dag blijf ik op de hoogte van de nieuwste inzichten rondom lezen. Dat helpt om ook als educatief auteur goede teksten te schrijven.

Kortom:
voor een passende tekst heb je jouw schrijver gevonden.

Workshops leesmotivatie

Zowel voor kinderen als volwassenen geef ik workshops rondom leesmotivatie. Hieronder vind je een korte beschrijving van de mogelijkheden. Maar ik werk graag op maat dus neem vooral contact op voor overleg.

Voor ouders, leerkrachten, onderwijsassistenten en PABOstudenten!
Hoe zorg je ervoor dat een kind (weer) plezier krijgt in het lezen?
In een uur durende workshop krijg je handvaten aangereikt om kinderen te enthousiasmeren voor lezen.
Boeken kan via de schrijverscentrale.

Workshops voor kinderen

Websites, brochures en flyers

Websites en brochures geven vaak een belangrijke indruk van je bedrijf. Misschien heb je niet de juiste schrijfstijl om duidelijk te maken wat je wil zeggen. Ik schrijf jouw verhaal zodat dit past bij wat je mondeling vertelt.

Eerder schreef ik teksten voor onder andere Samenwerkingsverband Passend Onderwijs IJmond en diverse scholen. Ook schreef ik voor organisaties zoals Kenniscentrum Gezin Centraal, welzijnsorganisatie Dock en het Centrum voor Cultuurvertolking Lokaal 0.

 

 

Voor kinderen van 4 tot 12 jaar
Groepen 1 t/m 4
Wat is een boek?
Samen met kinderen in de onderbouw, tover ik een boek! Want wat is een boek eigenlijk en hoe wordt het gemaakt? In twee groepen verzinnen kinderen op een bijzondere manier een verhaal. Een les die voor drie kwartier lang plezier zorgt en aanzet tot zelf verzinnen en lezen.

Annemarie Jongbloed leest voor.

Groepen 5 t/m 8
Schrijf je eigen verhaal
Aan de hand van mijn kinderboeken  maak ik kinderen enthousiast voor het schrijven van een verhaal én voor lezen. In een workshop van een uur wordt duidelijk hoe een verhaal tot stand kan komen. In het laatste deel van de les schrijven de kinderen het begin van hun eigen verhaal.